yóga_ॐ

Az ősforrás nő – Interjú Sena Dagaduval

2019. július 19. 08:22 - demeter zita

 

sena_blogom.jpg

Senát sokan az Irie Maffia énekesnőjeként ismerik, miközben zenekari pályafutásával párhuzamosan három szólólemeze is megjelent. Budakeszin él családjával, de nem visszavonultan, mert a mai napig imád Budapesten dolgozni, szórakozni. Csillogó szemekkel mesélt nekem fővárosi élményeiről, kedvenc helyeiről, kultúrák találkozásáról, családról, éneklésről a Kino Cafe Moziban.

Nem tőzsgyökeres budapestiként hogyan látod a várost? Tapasztalsz változásokat az elmúlt 17 évben?

18 évesen költöztem Budapestre és a belvárostól kezdve a 2. kerületen át több részt megismertem. Összességében azt mondhatom, hogy sokat változott. Sokkal nyitottabbá, befogadóbbá vált és ami jelentős, hogy többen beszélnek angolul, valamint más nyelveken.

Említetted, hogy vannak kedvenc helyeid. Mondanál egy-két példát?

Kedvenc helyeim közé tartozik például a Duna part, a vár, ahonnan gyönyörű a kilátás az egész városra. Budapest a világ egyik legszebb városa, szeretem a gyönyörű épületeit, a zöld parkokat. Budapest atmoszférájához nagyban hozzájárulnak a kellemes éttermek, bisztrók, szórakozóhelyek is. Gyakran találom magam valamelyik Pozsonyi úti kis kávézóban vagy a Madách téri Konyhában, mert isteni a konyhája. A 11. kerületben a Béla is a kedvenceim közé tartozik.

18 éves korodig Ghánában éltél, ott nőttél fel. Milyen hasonlóságokat fedezel fel a ghánai és a magyar kultúra között?

Mindkettő mély és ősi kultúra. Az emberek pedig Magyarországon és Ghánában egyaránt szenvedélyesek. Viszont a kommunikációban, a beszédstílusban vannak különbségek. A magyar nyelv rendkívül gazdag és sokrétű, egy dolgot többféleképpen ki lehet fejezni. A ghánai animált, hangosabb, gesztikulációkban gazdag. Szerencsésnek érzem magam, hogy mindkettő egyszerre és együtt van jelen az életemben.

Milyen csatornákon érkezett hozzád a muzsika?

Kiskoromban egyáltalán nem terveztem, hogy énekes leszek. Viszont a zene már akkor is része volt az életemnek. Konzit nem végeztem, de iskolában kórus tag voltam egy rövid ideig. Nagyszüleim tanítottak meg szólamokban, kánonban énekelni nótákat és verseket. Tehát a nagyszülők a forrásaim.

Mindamellett, hogy belülről, mélyről fakad a női varázsod, mivel teszed még vonzóbbá a megjelenésed?

Szeretem a karakánságot, a viccet, humorral élni az életet. Felmenőimtől ezt a mentalitást láttam, ez ugye jelen van a kisugárzásomban. Egyszerűen csak élem a nőiségemet. Ezen felül persze figyelmet szentelek a habitusnak, az öltözködésnek.

Honnan vadászod le a ruháid, a kiegészítőid?

Könnyű dolgom van, hiszen gönczi származású anyám csodaszép ékszereket készít. Ghánában egy gyöngyékszerboltot vezet. Imádom viselni a tőle kapott különleges darabokat. Van, hogy barátnők hívják fel a figyelmem egy-egy kiegészítőre. Így jutottam hozzá a Feathers album borítóján szereplő csodaszép maszkhoz is. A maszk készítője pedig nem más, mint a The Flying Heads  fantasztikus csapata. Nagyon bírom a Sugarbird ruháit is. Turkálóba is szeretek járni. Az a helyzet, hogy én bármit felveszek bármivel. Gyakran kombinálom a stílusokat. Nekem nem a márka a lényeg, hanem hogy az összhatás jól nézzen ki.

A főzés, az együtt evés szeretete központi elem nálatok. Gondolom sok időt szántok rá, családon belül is.

Igen sokat, mert imádunk jókat enni. Eggyütt. Többnyire a férjem a főszakács, én bevásárolok, elpakolok. De a lányom is gyakran sürög-forog a konyhában.

Milyen nemzetiségű ételek, ízek, fűszerek kerülnek otthon az asztalra?

Vegyesek vagyunk. Ugyanolyan gyakorisággal készítünk indiai curryt, mint pl. egy ghánai rizseshúst vagy egy magyaros fogást. Az ünnepekkor pedig érkeznek az anyósom által készített aprósüti kollekciók. Fűszerekben most felfedezőben vagyok. Egy ideje a reggeli kávémba például rendszeresen kardamomot szórok.

Egy-egy pörgősebb időszak után, hogyan töltekezel, mivel frissíted magad?

Most éppen egy frissítésben vagyok. Ilyenkor jellemzően sokat vagyok otthon. Az otthoni lét, a család, a zenehallgatás, a kutyasétáltatás az erdőben mind-mind szuper hatással vannak rám. Fontosak számomra ezek a lágyabb dinamikájú, nyugis időszakok, mert ilyenkor könnyebben tudok inspirálódni is.

Milyen jövőbeni, 2019-es terveid vannak?

A hazai jelenlét erősítése mellett fókuszba került néhány ghánai hiányosságnak a pótlása. Ezalatt például értem azt, hogy szeretnék megjelenni ott is egy kislemezzel és turnézgatni kicsit. Szeretném jobban kézben tartani és kiegyensúlyozni a két piacot, mert mindkettő fontos számomra. Az Irie Maffiával pedig teljes gőzzel pörögni a nyári szezonban.

Az interjút készítette: Demeter Zita

forrás: http://infoneked.hu

_dzy

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://demeterzitayoga.blog.hu/api/trackback/id/tr8914970154

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása