yóga_ॐ

ALAPOZÁS_6

2016. május 29. 22:05 - demeter zita

 

 

jógalégzés #3- a teljes jógalégzés Selvarajan Yesudian - Haich Erzsébet: Sport és jóga c. könyve alapjánblog_fotor.jpg

"Végrehajtása: állva, ülve vagy fekve. Öntudatunkkal egész törzsünket beéljük, mindig követve a belégzés és kilégzés hullámzó mozgását. Teljes egyensúlyt élünk át. Kilégzés után: orrunkon keresztül, lassan 8-at számolva, a hasi, közép (végrehajtása: állva, fekve vagy ülve. Öntudatunkat bordáinkhoz vezetjük. Kilégzés után: orrunkon lassan belélegzünk, mialatt bordáinkat két oldalra tágítjuk. Kilégzés: bordáinkat összehúzzuk, s így a levegőt orrunkon keresztül kiszorítjuk... tüdőnk középső része telik meg levegővel..) - és felső légzést (végrehajtása: állva, ülve vagy fekve. Öntudatunkat a tüdőcsúcsokra összpontosítjuk. Kilégzés után: kulcscsontunk és vállunk emelésével lassan orron át belélegzünk, tüdőnk felső részét töltve meg levegővel. Kilégzés: vállunkat lassan leeresztjük, s a levegőt a tüdőnkből orrunkon át kiszorítjuk.) egy hullámmozgással összekapcsolva belélegzünk. Tehát először kidomborítjuk hasunkat (hasi légzés), utána bordáinkat széthúzzuk (középlégzés), végül kulcscsontunkat (felső légzés) megemeljük. Ekkor hasfalunk már enyhén behúzódik, és megkezdjük a kilégzést. Ugyanabban a sorrendben és ritmusban 8-at számolva, mint a belégzésnél, először behúzzuk a hasfalat, utána összehúzzuk a bordáinkat, végül leeresztjük a vállunkat, mialatt a levegőt orrunkon át kieresztjük. A teljes jógalégzésnél az egész légzési mechanizmus, tehát a tüdő alsó, középső, és felső szárnya egyaránt mozgásban van. A be- és kilégzés között tetszés szerinti hosszúságú légzésszünetet tarthatunk. 

Gyógyító hatása: nagy nyugalom átélése. A tüdő teljes szellőzése, a vérkeringés oxigén- és pránaellátásának felfokozása, a pozitív és negatív áramok egynesúlyba hozatala, az egész idegrendszer megnyugtatása, a szívműködés ritmusának szabályozása és lelassítása, esetleges magas vérnyomás leszállítása, az emésztés serkentése.

Pszichikai hatása: az idegrendszer megnyugtatása visszahat lelkiállapotunkra, békesség,  nyugalom és biztonságérzet tölt el bennünket."

olvasási és gyakorlási kategória: #erősenajánlott.

Felhasznált irodalom: 

Selvarajan Yesudian - Haich Erzsébet: Sport és jóga (Lazi Könyvkiadó, 2011)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://demeterzitayoga.blog.hu/api/trackback/id/tr4613953602

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.